Inca putin si va incepe furtuna. Iar eu ma intreb, pentru a mia oara, ce inseamna sa fii femeie. Sa porti podoabe in urechi si la gat? Sa te machiezi? Sa ai par lung? Sa-ti schimbi culoarea parului, sa-l buclezi, sa-l intinzi? Sau sa porti rochii, fuste, materiale imprimate? Lenjerie dantelata, jartiere? Sa porti tocuri cui si baretute satinate? Sa ai decolteu, fund rotund, talie subtire? Osatura delicata si picior mic? Sa ai 90-60-90 si sa intorci capul lui George Clooney?
Toate si niciuna.
Sau sa fii femeie inseamna sa nasti? Sa alaptezi? Dar nu, asta e mama, nu femeia.
Toate si niciuna.

Am sani mari, am avut par lung, am purtat tocuri si corset. Am nascut si am alaptat. Si inca nu ma simt femeie. In mintea mea de copil, femeie era Melanie din Pe aripile vantului, femeie era mama lui Scarlett. Dar Scarlett care atzatza barbatii si-i invartea pe degete nu era. Scarlett era puternica si impetuoasa, Scarlett nu tinea cont de sentimente si facea doar ce dorea ea. Ma temeam de Scarlett cum ma tem de reflexia-mi in oglinda.
N-am stiut ca femeile pot fi puternice fara a deveni barbate. Sau ca vulnerabilitatea ori neajutorarea nu inseamna sa astepti ca un barbat sa faca totul. N-am stiut ca o femeie se poate descurca singura, si ramane in continuare femeie.
Imi pare ca toti ne jucam mai intai rolul de oameni, de lucratori in societate. Totusi unii nu uita nicicand carui sex apartin. Ce inseamna sa fii femeie? Ce inseamna sa fii barbat? Ce inseamna sa fii Om?

O fata se simte femeie langa barbatul ei, mi-a spus cineva. Dar sunt femei care se simt femei langa alte purtatoare de cromozomi dubli. Ele n-au nevoie de un barbat ca sa se simta femei, doar de o fiinta care sa le accepte si sa le faca sa se simta acceptate ca femei.

Cred ca asta inseamna sa fii femeie. Indiferent daca ai freza lui Sinead O’Connor sau statura si muschii lui Venus Williams. Daca ai creierul lui Rhea Perlman sau arati precum Ducesa cea Sluta.
A fi femeie inseamna sa te simti bine in pielea ta (de ne-fotomodel, cu celulita sau vergeturi).
A fi femeie inseamna sa te accepti. Si chiar… Sa te iubesti.
Iar cineva care te va accepta, cu adevarat, ca femeie, iti va face cel mai mare cadou. Te va ajuta sa inveti ce inseamna sa fii femeie.