Am visat ca eram undeva in alta tara sau departe, si m-am urcat intr-un taxi. S-a facut brusc intuneric si soferul de taxi dormea langa mine, in dreapta mea. Era negricios, cu fata nitel triunghiulara si mustata, ca un indian. M-am intrebat daca doarme cu adevarat sau se preface si atunci mi s-a facut frica, tare frica. Sofer de taxi indian care m-ar putea viola, sau omori, sau sa ma lase in mojlocul campului. M-am gandit ca ar trebui/ar fi trebuit sa anunt prietenii ca sunt intr-un taxi, cam cum anuntam in anul 1 cand ma mai intalneam cu oameni pe Neogen. Teama asta de viol la un sofer indian e dintr-o carte a lui Eliade, dar nici in vis nu mi-am putut aminti cum se numeste.
La un moment dat, mi-am dat seama ca soferul chiar doarme, de-asta era indiferent la “Va rog, sa plecam, va rog”. Nu stiu daca a condus o vreme adormit, sau a adormit imediat ce m-am urcat in masina, i-am vazut ochii nervosi, lacramosi, ochi de om innacrit si nervos si obosit si frustrat si… ochi de barbat Indian sarac.
S-a facut lumina (dar nu rasarit) si mergeam pe un drum de tara, printre dealuri. Am inceput sa mergem pe iarba, pe un deal. Am ajuns aproape de o cireada de vaci (hmmm, vacile-s sfinte ptr Indieni). Si o vaca a inceput sa ne urmareasca, avea niste coarne mari si lungi. Atunci am realizat ca masina era rosie, desi cand m-am urcat in ea parca era alba sau galbena. Am ajuns aproape fata in fata cu vaca, care venea spre noi cu coarnele lasate, sa ne atace. Eram relaxata, nu imi mai era teama.
Si nu mai stiu ce s-a intamplat, ca a sunat telefonul.

1. De ce era soferul in dreapta mea? Nu-mi amintesc sa fi condus eu.
2. Eram in India?
3. Soferul asta de taxi (taxi=last resort solution) e dispus sa ma duca unde vreau?
4. Eram in soft mode on (explicabila frica aia intensa).
5. Voiam sa ajung … ACASA.

Forma aia viteaza, cu carapace de testoasa, e un Vishnu-Shiva. E protectoare si incearca sa pastreze lucrurile cum sunt ptr ceilalti, incercand sa scoata cat mai multe in avantajul meu (=sa nu fiu atacata). Si, daca nu se poate astfel, iese fata lui Shiva, cel care loveste cu sabia in mana, fara sa-i pese de ceea ce distruge si de haosul creat.

Si toate astea… pentru a strange niste suflete.

 

 

Smiley – Acasa