Ca tot a ajuns lume pe-aici intreband de Canon 210, sa raspund la intrebarea pe care mi-o puneam mai de mult.
Am ales Panasonicul, pentru ca nu-mi placea cum simteam Canon in mana (Cam instabil). Panasonicul are si el mod Manual, si am sperat ca pot sa ma joc cu setarile si sa invat mai multe despre fotografie, in timp ce o vad pe fie-mea crescand si in poze.
Iata cum faceam cu Bebe (Canon SX 100): pe modul Manual, de la soare la umbra, schimbam A(perture) si S(hutter) foarte repede (avea butoane speciale pentru ele). La fel, modificam Balance, ISO si alte setari foarte repede.

Am cumparat Panasonic DMC-ZS7 de pe amazon.com (adus din US, nu l-am comandat direct) si a costat 289$ modelul albastru (acum e cu 100$ mai mult???).
Plusuri:
+ culori faine
+ multe moduri
+ multe setari
+ 2 moduri care pot fi presetate MS1 si MS2
+ partea video: filmeaza HD, filmele arata foarte bine, sunetul e bun, poti da zoom in timp ce filmezi. Are buton special pentru filmare!
+ foarte eficient acumulatorul. Umplu un card de 4 Gb cu poze si filme inainte sa se descarce
+ zoom-ul de 12x isi face treaba, desi ii ia nitel cam mult timp sa ajunga la zoom complet
+ are si GPS, pentru cei interesati (consumator de energie)
+ in modul “View” are destule posibilitati: poza cu poza, toate pozele, calendar

Minusuri:
—– un meniu de 5 ecrane, cu multe optiuni, dar structurat aiurea. de ex. ISO/apertura nu sunt puse una langa alta.
Pe modul Manual, nu poti schimba setarile atat de repede incat sa faci o poza, apoi sa schimbi repede niste setari si sa mai faci o poza.
— stabilizatorul e slab. Pozele nu ies clare decat daca subiectul nu se misca deloc (natura moarta), chiar si pe iA. Si se stabilizeaza destul de lent.
– modul iA e mai slabut decat ma asteptam.
– culorile ies faine mai ales daca folosesti Flash. De altfel, Blitzul e de baza la aparatul asta. Chiar si la lumina puternica.
– in modul “View”, zoom-ul merge inceeet
– acumulatorul e Panasonic si nu prea merge cu alti acumulatori (dar tine foarte bine, dupa cum spuneam mai sus).

Concluzii:
1) daca ai avut Canon inainte, mergi pe Canon. Meniu destept (optiuni mai putine, dar mai accesibile=meniu ergonomic). Stabilizator mult mai bun si mai rapid. Mod Manual cu adevarat manual. Poze bune chiar si in lumina mai slaba. Modul Automat bunicel.
2) daca nu ai avut Canon inainte, merita sa incerci Panasonic.
Mai ales daca faci mai mult filme, recomand DMZ. Are culori mult mai bune decat gama SX (cu sau fara Blitz). Aparatul arata mai bine si se tine mai bine decat SX-urile.

Eu una sunt destul de multumita de el, mai ales de cand am descoperit o setare MS1. Mi-am luat gandul de la modul Manual, dar ma joc cu cele 9 alte moduri…

P.S. vad ca deja a aparut modelul urmator.