Mare-i blogosfera, in special sfera mamicilor, dar ca Mamituni alta nu-i!
Mereu lucruri de bun-simt, mereu lucida, analitica si pastrandu-si umorul. Si cand da sfaturi, nu greseste.

Postarea asta parca a scos cuvintele din capul meu si le-a pus intr-o forma citibila (la mine sunt emotii pe care mi-e greu sa le comprim in cuvinte). Comportamentul parintilor fata de copii, care se propaga din generatie in generatie, si ramane neschimbat. Nerabdarea lor ca picii sa creasca mari repede. Cum si parintii lor au nerabdat sa le creasca copiii repede. Sa fie deja mari, sa nu mai puna atatea intrebari (la care ei poate nu stiu sa raspunda, sau n-au timp, sau n-au rabdare…), sa-i poata ajuta mai repede.

Melodia de capatai a leganatului sintetizeaza cel mai bine:
Nani, nani, copilas.
Dragul mamei fecioras,
Culca mi-te mititel
si te scoala maricel.

Nani, nani, cu mama
Ca mama te-o legana,
Fa-te iute marisor
Sa fii mamei de-ajutor.

Mi se pare ca astazi traim intr-o perioada in care ne putem bucura de copilaria copiilor. De pasii lor, de curiozitatea lor, de descoperirile lor intr-ale mancarii, oamenilor, lumii. Noi punem presiune pe noi si pe copii, presiunea asta mostenita de la parinti cand eram copii, si oarecum intarita acum de situatia de parinti.
Copilul ala deja merge la 8 luni, zice “tatata” de la 6 luni. Deja mananca chipsuri si pufarine la 18 luni. La 2 ani mananca de toate. Face la olita de la 5 luni. A renuntat la suzeta dinainte de 1 an, pai ce, el mai era copil de suzeta?
ma uit prin parc la gagalicile astea mici care au toata viata lor inainte sa mearga, si sa manance, si sa vorbeasca. De ce sa incepi diversificarea la 2 luni jumate? De ce sa repet toata ziua “mama/tata/papa”?

Am avut perioada mea de cantat alfabetul si numarat degetele si citit povesti, pana m-am dumirit ca Irinei nu-i pasa. Asculta muzica, roade cartile, rade cand o trag de degetele si atat. Mda, si mazarichile fac asa. Ii arat cuburile si-i construiesc cate ceva, pentru ca imediat ea sa traga un cub si sa cada totul. Dar nu-i bai. Ne jucam, invatam, descoperim.