De mult imi sta pe limba postul asta (fie, in varful degetelor). Mai ales ca e criza si nah, sa ne protejam economia. Articole care prezinta produse/firme romanesti gasiti la Hotcity.ro.

Imi place sa cumpar produse romanesti. Imi place Loganul, cu fundul ala inalt si incapator, e o masina cu personalitate. Cumpar lactate romanesti, ma duc in piata.
Recomand produse romanesti care mi-au placut, precum laptele Doina.
De cand am copil, ma incapatanez si mai mult. Haine de bebelus facute in Romania – stiti ce dragute sunt? O fi un body 15 RON, dar nu intra la apa ca unul chinezesc de 8 RON.

Dar de unde stiu ca un produs e romanesc? In lista aceasta, cate sunt produse romanesti?

Ce inseamna produs romanesc?
– conceput in Romania? chiar daca e produs in China?
– produs in Romania? chiar si cand compania e din alta tara? cel mai la indemana exemplu e Logan-Renault
– sau facut in Romania? chiar si cand contine ingrediente din alta tara?
– ambalat in Romania?
– are nume romanesc?
– contribuie si romanii la realizarea produsului? Pe principiul asta, Google e romanesc.

Cazul 1: multe companii de lactate importa o parte din lapte din Ungaria.
Laptele meu preferat e Zuzu, apoi vine Raraul, apoi Casa Buna. Toate produse in Romania. Dar nu pot baga mana in foc ca ele contin 100% lapte romanesc.
Cazul 2: Imi place Cremoso. Imi place si ciocolata Heidi.
Se pune problema: Cremoso e facut de Danone, care e firma frantuzeasca la origine, dar e facut in Romania, de romani. E produs romanesc atunci? Acelasi caz cu Heidi (si vacute elvetiene).
Cazul 3: Cascavalul Delaco e facut si in Germania (mai mult acolo), in functie de sortimente. E el produs romanesc?
Cazul 4: Cerealele Sanovita sunt ambalate in Romania, firma are sediul in Rm. Valcea, dar continutul nu se obtine din culturi romanesti.
Cazul 5: Mi-am luat din State o bluza de la H&M cu eticheta “made in Romania”. A fost croita si cusuta in Romania, dar materialul nu de aici provine.
Cazul 6: Pantofii Il Passo suna italieneste, insa firma e romaneasca.

Cazul 7: “Primii pasi” suna romaneste, dar toate produsele lor sunt “made in China” (in continuare cred ca e o firma chinezeasca care a intrat pe piata din Ro).

Deci – cum definesc un produs romanesc?

Din punctul meu de vedere, branza de la tarani, mai ales telemeaua de oaie, e 100% romaneasca.