Kilipirim n-a prea fost Kilipirim. Fata de alte editii, reducerile au fost.. ca pe net😛

In alte dati, am dat de destule carti la <10 ron, potrivite ptr buzunarul studentului care eram. Acuma, ca nu mai sunt student, parca si preturile is mai mari😛 (stiu ca pamantul nu se invarteste in jurul meu, dar zau…). De exemplu, Onoarea pierduta a Katharinei Blum am luat-o la 7 ron acum vreo 2 ani; momentan costa 21,95 ron.
Multa lume a fost la Kilipirim, ceea ce e bine – interesul pentru carti n-a scazut. Am avut o surpriza placuta sa descopar oameni (ca nu erau edituri) care aduc carti pe comanda: cineva cu carti in spaniola (35 ron ptr Isabela Alende in spaniola) si niste fete dragute cu carti in engleza. Ok, cele in engleza probabil erau in regim de anticariat (cu note: might have slight defects), dar preturile erau foarte ok (25 ron ptr antologii de arta – cool! asa mi-am luat Expresionistii). Pentru amatorii de Harry Potter era o oferta speciala: toate volumele in engleza, la 120 ron. Pe langa romane, erau diverse carti: self-help, 100 things to do before you die/get married, massage books (got one!).
N-am vazut anticariate romanesti, ca-n alti ani, erau standuri cu casete/cd-uri (preturi piperate). La etaj n-am urcat, cred ca era o expozitie, dar n-am mai avut timp (voiam sa ajung sa votez).

O s-o iau pe edituri. N-am vazut RAO, parca nici Corint.

Nemira avea 10-30% minus la unele carti. Care carti sigur vor avea un pret mai mic la Gaudeamus. Ce a fost dragut la Nemira – un domn (vanzator) foarte amabil, care raspundea la intrebari legate de carti, reduceri, preturi fara nervi.
Editura ALL, insa, a avut o doamna nervoasa. Probabil se saturase sa tot fie intrebata de preturi, dar ce sa le faci daca nici o carte nu avea pret?? (inacceptabil la un targ unde vin multi oameni). ALL cica avea reduceri – nu pot confirma, de vreme ce nu aparea pretul initial, si pe net nu i-am mai vizitat de mult. De la ei am luat o carte foarte dragut de masaj (cu poze si instructiuni detaliate, merge pe post de cadou) si Gargui (m-a intrigat numele, pana mi-am dat seama ca vine de la Gargoyle). Chiar nu exista un cuvant in romana ptr gargoyle? BookBlog apreciaza cartea, autorul ei vine la Gaudeamus, si o sa-i fac o recenzie mai incolo🙂
Mai departe…. Editura Curtea Veche avea reduceri, da, erau muulte carti de self-help, de management etc., cateva de beletristica, bucataria lui Jamie Oliver (e omniprezent in bucate zilele astea). Un domn foarte dragut la stand.
Poliromul a fost timid cu reducerile (vezi Katharina Blum, mai sus). Aveau carti interesante, dar nu m-am indurat sa iau ceva acum, prefer sa astept Gaudeamus. Cred ca asa au gandit si ei. Reduceri la Amelie Nothomb (9,9 ron). Vad ca pe site au mai multe carti reduse decat aveau la targ; recomand Will Self – Cucul si pupaza. Delicios.
Editura TREI avea reduceri interesante – multe carti de Bruckner la 20 ron, romane erotice (unele scrise foarte bine!) la 5-10 ron. Imi pare rau ca trilogia lui Stieg Larsson nu e mai ieftina, dar la cate pagini are… Oricum, un stand de vizitat, inclusiv la Gaudeamus.
Oferta Editurii Univers a fost mica, dar interesanta. Vad pe site-ul lor ca au ajuns si USA, bun, sa vedem cu ce vin nou. Daca vreti carti de la Univers, cum ar fi Jostein Gaarder – Lumea Sofiei sau Jhumpa Lahiri – Porecla, vedeti ca ele au aparut deja in colectia Cotidianul. Pretul e mult mai mic, si merita, daca nu va deranjeaza coperta.
Humanitas avea un stand maricel si foarte aglomerat. Carti de la 5 ron in sus. Mi-am luat Evgheni Zeniatin cu Navala apelor (pe site e 9,5ron, la Kilipir era 5).

De la Tritonic am luat Luna plina, pare interesant subiectul singurei femei varcolac din lume (cad si eu in patima varcolacilor, vampirilor, dar tot mai simpatic e  The WerePIG – via Feeria).  Mai aveau carti politice, istorice, de comunicare – toate la reduceri (majoritatea apar si pe site). Bun asa.

In concluzie: merita o vizita la Kilipirim, chiar si cand e cu o saptamana inaintea Gaudeamus-ului. Poate nu gasiti ce voiati (sau la preturile dorite) – eu voiam Eleganta ariciului de la Nemira si Conjuratia imbecililor de la Polirom, dar mi-a trecut. Insa puteti avea surprize placute🙂

Iata restul cosului (fara Gargui) – acum ca sunt in poza, nu mai par deloc multe…