Scurte:

1. Desfiintarea de la confruntadurerea

2. e cald, e somn si cerul e superb.

3. stie cineva ce e cu Codex Alimentarius asta?

4. au scazut chiriile.

5. au crescut preturile la garsoniere/apt. e primul efect al Primei Case. apropo, cine vrea sa se foloseasca de Prima Casa ar face bine sa se intereseze de ce se intampla in cazul in care EURIBOR/BUBOR cresc.

6. Una lunga:

ABSURDISTANIA(1) –  Casa de Asigurari (CAS)

De ce sa-si sincronizeze CAS bazele de date? De ce sa comunice CAS Bucuresti cu CAS Valcea? De ce sa-mi spuna medicul de familie din Valcea sa cer firmei sa-mi depuna banii la CAS Valcea? De ce sa facem lucrurile mai usoare pentru oameni?

Neeeeeah! E mai usor sa incepem sa urlam: nu ti-ai platit asigurarile de 3 ani! Firma ta nu isi plateste asigurarile! Astia sunt oameni seriosi? Tu nu apari in nici o baza de date la Sanatate ! E ca si cum nu ai exista!

Mda. Cel care a urlat chestiile de mai sus e tata, care are (uneori) aceeasi mentalitate ca si maimutzoii care nu-si coreleaza bazele de date.

Stiati ca, daca lucrati la o firma din Bucuresti, banii de sanatate se duc la CAS Bucuresti; TEORETIC, CAS Bucuresti ii distribuie catre CAS-urile locale, pe unde aveti medic de familie. PRACTIC, pe CAS Bucuresti il doare in fund si tine banii la pusculita. Sau intr-un buffer, cum a zis un coleg de la Vaslui.

Pentru ca CAS-urile nu-si sincronizeaza bazele de date (Doamne, ce zic eu aici! sa le sincronizeze?? nici macar nu comunica intre ele!), eu nu apar deloc la Valcea (Evident!). Dar cucoanele de la CAS Valcea i-au zis lu’ tata ca eu nu exist in sistem nicaieri (like wtf?) doar pentru ca nu m-au vazut acolo. Acum, de ce sa-i explice omului (anume tata) ca ele nu ma pot cauta decat in CAS Valcea? De ce sa-i strice omului placerea cresterii tensiunii? Mai stii, o fi vreo stratagema – pe caldurile astea, prinzi un om impresionabil la spirit/corp (tata e la amandoua, cu tot cu tensiunea si diabetul lui) si ii faci cadou niste tremuraturi. Si niste tipete disperate catre sarmanele odrasle care trebuie sa justifice (de fata cu alti colegi!) ca firma la care lucreaza e firma serioasa, care-si plateste darile si sigur mi-au platit sanatatea.

Desigur, apare intrebarea de ce maimutoii de la CAS Valcea s-au trezit de-abia in 2009, in conditiile in care eu m-am angajat in 2006  ! Dar mai bine mai tarziu decat niciodata.

Asta e a 2-a mare problema cu Asigurarile de Sanatate, o mare bula! In 2007, m-a sunat la un moment dat mama si a inceput SA URLE (defect profesional, asa vorbeste ea) ca, din cauza prostiilor mele (renuntasem la medicul de familie din Valcea si ma trecusem la un nene medic din Regie), toata familia a ajuns la OPSNAJ (pentru cine nu stie: Casa de Asigurari a Armatei😀 in ce companie selecta eram!). Asta insemna ca tata&bunica-mea  nu-si mai puteau lua medicamente compensate si niciunul nu mai avea dreptul la consultatii decat daca venea la Bucuresti, la medicul de familie (nush ce grad) Xulica (unde cica eram arondati).

Bineinteles ca mi-a sarit in cap tot neamul: pentru ce am plecat eu de la medicul de familie din Valcea si cum am ajuns la OPSNAJ? Si cum de i-am dus si pe ei? Dupa niste telefoane disperate si vizite pe la CAS Valcea, CAS Bucuresti, am ajuns la faimoasa OPSNAJ (undeva prin Primaverii), unde o tanti mai ca nu m-a injurat cand i-am zis. ca vrem inapoi la CAS Valcea (toti!).  Da, existam in sistemul OPSNAJ, de 3 luni. Cica chiar depusesem cerere la medicul acela (cerere! la singular! pentru toata familia! nici nu e legala O cerere ptr mai multi!). Nu, nu putea sa-mi dea adresa cabinetului medicului (informatie confidentiala!), nici nu puteam sa-mi arate cererea. Dar de ce vreau sa plec din OPSNAJ? Ea nu-mi accepta cererile de a ne transfera catre CAS Valcea cata vreme medicul din OPSNAJ nu-si da cu parerea (like wtf? conform legii, te poti transfera oriunde dupa 3 luni). Dupa ce am simtit ca o bat daca o prind pe strada, mi-a inregistrat cererile in sistem…

Mama a continuat sa ma boscorodeasca 2 luni, considerand ca era vina mea – desi mama e asistent de radiologie si stie cata tampenie si birocratie exista in SS (aka Sistemul de sanatate). S-a mai calmat ea dupa ce i-am aratat articole din ziare – cica liste intregi de pacienti ai unor medici de familie fusesera vandute. Care era smecheria: spitalele militare urmau sa se desfiinteze si medicii militari aveau nevoie de pacienti (ca medici de familie). Asa ca ori si-au “transferat” pe sustache pacienti, ori au cumparat, pur si simplu, liste de la medici mai nevoiasi. Am scris pe un forum si am dat scrisoare pe la Catavenci, nu mai tin minte daca ei deja publicasera ceva pe tema asta. Noua ni s-a rezolvat problema ; dupa 2 luni a trimis OPSNAJ adeverire ca am fost scosi din baza de date, iar medicul de familie actual+CAS Valcea au zis ca aparem la ei.

Weekendul trecut am fost la o nunta. Inainte de nunta, a avut loc, firesc, vanarea unei rochii de nunta adecvate. Si cum ma plimbam eu asa cu mama prin magazine, la un moment dat imi spune mama ca a aflat de ce am ajuns la OPSNAJ. Si-a amintit ca mama nush cui o rugase sa se transfere la fie-sa (medic de familie) si ea intr-adevar facuse cerere, fara sa stie ca toti vom fi mutati la acea tanti si fara sa stie ca tanti avea contract cu OPSNAJ. Pai sa nu zic 2 de dulce si mamei, asa cum imi venea mai devreme sa-i zic lu’ tata? (gen: CALMEAZA-TE! sa vedem daca problema e la CAS sau la firma! nu ma mai lua cu “nu exist in sistem” si “nu ai dat bani”).

Va urma partea a 2-a de indata ce mai aflu informatii.

Update: cica medica de familie trebe’ nitel trasa de urechi pentru ca nu a anuntat CAS Valcea ca eu platesc la CAS Bucuresti.